المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ممكن تدخلوا وريحونى اصلى هطق ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

no_loveee
2nd October 2009, 05:39 AM
بصوا الاول انا عندى 21 سنه شهر 3 هكمل 22 ...........اصغر اخواتى اختى اللى قبلى تخرجت من الكليه اتزوجت على طووول يعنى مكملتش شهر اجازه بعد البكالوريوس نصيب :] :] :] بقا عقبال كل البنات /hoba /hoba المهم انا بقا مش فى مخى نهائيا انا اتخطب او انتظر حد يطق بابنا .........لسببن اولهم انى حاطه هدف فى حياتى هرتاح لما اوصله لانى لازم اوصله اللى هو دراستى ....يمكن هتقوله دراسه ايه فى البلد دى ...انا غير كده مقتنعه انى لازم اعمل شئ حتى لو افدنى لوحدى بس لما اموت ميقولوش دى اتخرجت واتجوزت وشكرا :thnk0001: :thnk0001: لاء دى اتخرجت وذاكرت دراسات واثبتت نفسها وولادى يفتخروا بيا :cheer: :cheer: تانى سبب بقا اللى مقتنعه ان المراه بدون رجل ملكه روحها عذرا للرجال مش قصدى اساءه بس قصدى انها يعنى مش هتموت من غيرهم هتعرف تعيش ....... :cheer: :cheer: المهم انا بثقالى دلوقتى 4 شهور متخرجه من الكليه ياااه على وجع القلب كل اللى فى العيله يابنتى مش هتتجوزى بقا ؟؟؟ طيب محدش لسه جه مناسب ؟؟؟ مش قلنالك جيبى عريس وانتى جايه من الكليه :] :] :]؟؟ واخر سؤال اتسالى من حد قريبنا طيب اجيبلك عريس :smiley9:؟؟ وايه بقا كميه دعوات من القلب من جوا جوا القلب ربنا يوعدك باللى يستاهلك اصل والدتك متوفيه وراضيه عنك :thnk0001: :thnk0001:؟؟؟؟؟؟؟؟ ياااااااااااااااااااااراس ى من وجع الدماغ :wallbash: :wallbash: :wallbash:اللى حارق دمى انهم بقوا بيحطوا الموضوع الخطوبه فى مخى مهو الزن على الودان امر من السحر وانا زهقت cry2/ cry2/ cry2/ مش بحب كده مخى بيتشدد كفايه ارهم على مذاكرتى بتاعت الدراسات والشغل kes-13 kes-13 .............. انا ياجماعه حاسه انى كبرت والله من كلامهم هتقولى متتاثريش طيب ازاى وانا بطبيعتى حساسه جداااااااااااااااااااا :smile: :smile: :smile: واللى بيجى بيجى مش مناسب وانا مش مستعجله بذمتكم حد يدخل وجع القلب وراحه القلب برجله /to2to2 /to2to2 وكمان حاسه انى لسه صغنونه اوى عايزة استغل شباااااااااااااابى :] :] :] :] اعمل ايه ..........

firesoul
2nd October 2009, 06:58 AM
بصي انا هقولك حاجة ان لو جالك واحد كويس ممكن برده يشجعك علي الدراسة وبعدين الجواز وتكوين اسرة دا انجاز احسن من الف شهادة اصل انتي هتبقي في الاول والاخر ام والمطلوب تربي اولادك تربية كويسة دا احسن من الف شهادة ممكن تخليكي مثلا ام فاشلة واولادك في كل اتجاه وانتي مش معاهم انا صدقيني بندم اني هجوز متأخرة انا عندي 27 سنة ولسه مخطوبة وفعلا حاسة اني كبيرة مع ان شكلي صغير بس كان نفسي ابقي ام واربي ولادي احسن تربية
يارب تفهمي كلامي
وربنا يهديكي للاصلح

لؤلؤة النجع
2nd October 2009, 07:22 AM
ياااااااااااااااه

ايه يا بنتى دا

هى دى مشكله

==============

بصى لما واحد يجى يتجوزك

"اذا جائكم من ترضون دينه"

دا كلام النبى وفرض علينا

انما بقى ان الناس اللى حواليكى بتقولك اتجوزى وكلام من دا

فدا عادى

كمان كام شهر او كدا هاياخدو بالهم من انك صغيره

هما بس واخدين فكرة انك متخرجة بقى يعنى كبيرة وكدا

شويه وهاتتغير الفكرة لانهم هاينسو انك لسه متخرجه بقى

وانك لسه عندك 22 سنه ولا تلاته وعشرين سنه

بس

alyzena
2nd October 2009, 07:28 AM
بصى الموضوع بسيط

كلها 8 سنين.................

ما حدش مناسب او غيره هيدق الباب

10 سنين كمان..............

و تضربى نفسك ميييت(تيييييييت)
وتتمنى ضفر راجل وضفر ولد(للابن والبنت)واسرة وبيت

والزمن بيمر هوا

كلمتين مش ليكى..........

دول ليكى ولكوووول اللى ملعوب ف دماغهم وضاحكين على نفسهم

لؤلؤة النجع
2nd October 2009, 07:44 AM
بصى الموضوع بسيط

كلها 8 سنين.................

ما حدش مناسب او غيره هيدق الباب

10 سنين كمان..............

و تضربى نفسك ميييت(تيييييييت)
وتتمنى ضفر راجل وضفر ولد(للابن والبنت)واسرة وبيت

والزمن بيمر هوا

كلمتين مش ليكى..........

دول ليكى ولكوووول اللى ملعوب ف دماغهم وضاحكين على نفسهم

مش فاهمه حاجه

سورى

alyzena
2nd October 2009, 08:28 AM
الكلام مش رد على كلامك انتى يا لؤلؤة

دا رد ع الموضوع الاصلى

lames_amar
2nd October 2009, 12:13 PM
اولا السلام عليكم
هو انك يكون لك هدف فى حياتك حلو بس اهم هدف عند الواحدة انه يكون لها زوج واولاد اتجوزى وبعدين كملي دراستك واشتغلى واعملى اللى انت عاوزاه بس لازم يكون حد مناسب وصدقينى فى مجتمعنا ده لو الواحدة كبرت فى السن مش هتلاقى حد يخبط عالباب وساعتها هترضى باى حاجة حتى لو مش مناسب .

no_loveee
2nd October 2009, 04:08 PM
اه يااااااااااراسى منكم :wallbash: :wallbash: يانجعاويه فهمت قصدكم بس وفهمت ان البنت ملهاش غير بيتها وولادها هو انا رفض بس محدش جالى حاليا كوووووووووووويس هجوز جوازه كووسه هياا :crazy: :crazy: وكمان على ويكا انا مفهمتش شئ من كلامك ........ويالاميس معلش مهو محدش جه كويس اروح انا بقا اخبط على بابهم ولا ايه !!!!

no_loveee
2nd October 2009, 04:14 PM
firesoul(وبعدين الجواز وتكوين اسرة دا انجاز احسن من الف شهادة اصل انتي هتبقي في الاول والاخر ام والمطلوب تربي اولادك تربية كويسة دا احسن من الف شهادة ممكن تخليكي مثلا ام فاشلة واولادك في كل اتجاه) cry2/ cry2/ انا معاكى كلامك كويس طيب فيها ايه لماا اعمل انجازين (انجاز لنفسى _ وانجاز لبيتى ) مهو الواحد مبقاش ضاااااامن االلى هيجيله هيشجعه فعلا ...وهيقف جنبه والواحد مننا اللى يوقف جنبه فعلا هو ربنا ونفسه ...فى الزمن الجميل ده ......... تانى حاجه مهو مش هبقا طالبه كويسه وام فاشله بس بصى حواليكى وشوفى الاولاد فى العصر ده الام لو عملت مراجيح ههى والاب عشان ولادهم يطلعوا كويسين برضوه بيطلعوا عفاريت :ura1: :ura1:
اتمنى اكون مرخمتش بس الموضوع رخم وكماااااااااااااااااااااا ااااان يانجعاويه حسستونى انى مش هجووووووووووووووووووز :thnk0001: :thnk0001: يعنى بتقولوا الحقى احسن ماتندمى

alyzena
2nd October 2009, 04:50 PM
اكيد العيب مش ف الكلام

وصراحة مكسل اوضح

بناقصه باه

no_loveee
2nd October 2009, 06:43 PM
:wallbash: :wallbash: :wallbash: ايه ده مكسل طيب بتدخل ليه ومتشكرينى اوى cry2/ cry2/ cry2/

alyzena
3rd October 2009, 10:39 PM
لا ماتهونيش عليا

طب حاسبى دماغك طيب

الله خلاص بقى

انا قصدى انك ممكن تندمى بعدين عل الافكار دى
وكلامى زى

اولا السلام عليكم
هو انك يكون لك هدف فى حياتك حلو بس اهم هدف عند الواحدة انه يكون لها زوج واولاد اتجوزى وبعدين كملي دراستك واشتغلى واعملى اللى انت عاوزاه بس لازم يكون حد مناسب وصدقينى فى مجتمعنا ده لو الواحدة كبرت فى السن مش هتلاقى حد يخبط عالباب وساعتها هترضى باى حاجة حتى لو مش مناسب .

زى دة بالظبط دا انا على كدا ماحدش بيفهم كلامى خالص

قصدى ان ربنا حدد للمراة دورها وخلاها الكل ف الكل ف المجتمع وكلام تحرير المراه وشخصياها والكلام الخيبان دة عتندمى عليه لما تكبرى زى ماغيرك بيندم

اييييييييييييييييييييييه فهمتووووووووووووووووووووو وووو :thnk0001:

ايمى الزهار
3rd October 2009, 11:40 PM
على يا ويكا بجد تسلم ايدك يا مكسل
:myamya: :myamya:

اكييد يا نو لف احنا مش بنقولك اتجوزى اى حد لكن مش تشيلى الموضوع من دماغك وكمان مش تخليه هدفك الوحيد يعنى شوفى دراستك وشغلك
ولو قابلتى حد كويس مش ترفضى لمجرد الرفض لا فكرى وشوفى تفكيره هيسعدك ولا هيعمل ايه

ربنا ينجحك فى دراستك ويرزقك باللى يحافظ عليكى ويكون سبب فى نجاحك

دى ليك /hoba

no_loveee
4th October 2009, 06:47 AM
علىىىىىىىىىىىىىىىىى :wallbash: :wallbash:والكلام الخيبان دة عتندمى عليه لما تكبرى زى ماغيرك بيندم
بكره الكلمه دى تحديد الهدف بقا كلام خيبان اثبات الذات بقا كلام خيبان اه ياراسى :wallbash:
وكلامك صح بس لما يجئ حد كويس والله هوافق وهصلى واستخير موالاى واشوف الخير
وشكرا بجد ليك
ومتكسلش تانى اوك :thnk0001: :thnk0001:

no_loveee
4th October 2009, 06:50 AM
ايمى شكرا بجد ليكى :flowers1:

بس كلام الناس خنقنى والله
فعلا كلام جريح cry2/ cry2/ cry2/

الله يكون فى عون البنات اللى اكبر من ولسه النصيب مجاش
cry2/ cry2/ cry2/

gigi
9th October 2009, 12:08 AM
لالاخالص فكك من الهبل دا
متخليش حد ياثر عليكى خالص
any way انتى اكيد واثقه من نفيك ومش اى حد هيقولك اتجوزى هتعملى زى ما هوه عاوز
وبعدين انت من كلامك باين انك لسه محبتيش حد
وانا متاكده انك فعلان لو حبيتى حد اكيد هتحبى ترتبطى بيه وانتى اللى هتبقى عاوزه الجواز
فا سيبى نفسك براحتها الدنيا مش هطير ومتخليش راى اى حد ياثر عليكى

alyzena
9th October 2009, 08:04 AM
شكرا يا جي جى على ذوقك

no_loveee
9th October 2009, 06:41 PM
جيجى

ههههههههههههه لا حبيت والله بس مخدش غير تضيع وقت وجيبت تقدير اقل لان الفشل الحكايه جه مع الامتحانات /pomme3 /pomme3

يعنى ياجيجى من الاخر مخدش شئ كويس من الحب وقلت يابت تحبنى تانى حبيت وطلع خفيف وظريف kes-13 kes-13 kes-13 kes-13

فهمانى فريحت مخى وقلت الحب يجئ مع نفسوه المهم اللى هيبقا ليا

Little angel
9th October 2009, 06:54 PM
بصي يا حبيبتي انا هقولك حاجه انا مثلا علشان في كلية طب محدش

هيقولي اتجوزي الا لما اقرب اخلص و هفضل صغيره لحد ما اخلص رغم ان

مثلا هخلص علي 23 سنه هي دي نظرة المجتمع والناس مدام خلصتي

دراسه لازم تتجوزي بس الاهم نظرتك انتي للموضوع كملي في حياتك

لحد ما يجي الانسان اللي انتي تحسي انه هو ده اللي ممكن ترتبطي

بيه بمعني انك لاتخرجي الموضوع خالص من دماغك ولا تخليه شغلك

الشاغل سيبها لربنا و ان شاء الله ربنا يكرمك بالانسان اللي يسعدك

في الوقت المناسب و متعمليهاش مشكله ولاحاجه و عيشي حياتك

عادي كملي زي ما انتي لحد ما تلاقي الانسان اللي يجبرك انك ترتبطي

بيه باخلاقه و تدينه

no_loveee
11th October 2009, 03:57 AM
بصي يا حبيبتي انا هقولك حاجه انا مثلا علشان في كلية طب محدش

هيقولي اتجوزي الا لما اقرب اخلص و هفضل صغيره لحد ما اخلص رغم ان

مثلا هخلص علي 23 سنه هي دي نظرة المجتمع والناس مدام خلصتي

دراسه لازم تتجوزي بس الاهم نظرتك انتي للموضوع كملي في حياتك

لحد ما يجي الانسان اللي انتي تحسي انه هو ده اللي ممكن ترتبطي

بيه بمعني انك لاتخرجي الموضوع خالص من دماغك ولا تخليه شغلك

الشاغل سيبها لربنا و ان شاء الله ربنا يكرمك بالانسان اللي يسعدك

في الوقت المناسب و متعمليهاش مشكله ولاحاجه و عيشي حياتك

عادي كملي زي ما انتي لحد ما تلاقي الانسان اللي يجبرك انك ترتبطي

بيه باخلاقه و تدينه

هو ده الكلام اللى :myamya: :myamya:

وصلت كلمتك بجد شكرا ليكى

ميرو زينه
11th October 2009, 04:23 AM
بصى هقولك على حاجه واحده النصيب عمر ما فيه حد يقف ادامه ولو ليكى نصيب فى حد هتاخدى ان شاء الله والنصيب ده رزق والارزاق من عند الله سبحانه وتعالى والمكتوبلك هتاخديه لو ليكى نصيب مع حد ان شاء الله بس احذرك من حاجه بلاش الارتباط العاطفى ده لانه فعلا غلط وانا هديكى رابط تقراى اللى فيه وتعرفى انه غلط بس اهم حاجه اعملى اللى يرضى ربك واشتغلى اثبتى ذاتك وخلى بالك الناس بتتكلم انا اهو متخرجه وكله يقولى انتى لسه متخطبتش والكلام ده وفكك منهم وخليكى مع ربنا وادعى اللى فيه الخير يقدمه ربنا وربنا يوفقك فى حياتك امين يا رب العالمين وده الرايط اللى انا قولتلك عليه بتاع الارتباط

http://www.se7o.com/kb/index.php/topic,56269.0.html وبالله التوفيق :myamya: :myamya:

no_loveee
28th October 2009, 05:00 AM
بصى هقولك على حاجه واحده النصيب عمر ما فيه حد يقف ادامه ولو ليكى نصيب فى حد هتاخدى ان شاء الله والنصيب ده رزق والارزاق من عند الله سبحانه وتعالى والمكتوبلك هتاخديه لو ليكى نصيب مع حد ان شاء الله بس احذرك من حاجه بلاش الارتباط العاطفى ده لانه فعلا غلط وانا هديكى رابط تقراى اللى فيه وتعرفى انه غلط بس اهم حاجه اعملى اللى يرضى ربك واشتغلى اثبتى ذاتك وخلى بالك الناس بتتكلم انا اهو متخرجه وكله يقولى انتى لسه متخطبتش والكلام ده وفكك منهم وخليكى مع ربنا وادعى اللى فيه الخير يقدمه ربنا وربنا يوفقك فى حياتك امين يا رب العالمين وده الرايط اللى انا قولتلك عليه بتاع الارتباط

http://www.se7o.com/kb/index.php/topic,56269.0.html وبالله التوفيق :myamya: :myamya:

شكرا حبيبتى وحاليا بقرا الرابط بس فعلا الحب شئ منهى لافائده له مدام مش حلال ومن البيت :thnk0001:

فاللجوء للوصول لاثبات انفس افيد بكثير من الحب الضائع للوقت

بيجى
19th November 2009, 03:19 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
ممكن أشترك فى الرد ؟؟؟ أنا عضوة جديدة معاكم بس لفت نظرى الموضوع قلت أشترك برأى
حبيبتى عيشى حياتك واللى ربنا كاتبهولك حايكون , وماتقلقيش أبدا من أى شىء وتأكدى إن ربنا شايلك الخير مادمتى تحسنى الظن بالله وبكده مفيش مشكلة خالص , واستمتعى بحياتك وخليها بمبى على طول .

shada
6th September 2011, 01:17 AM
خليكي كده بلا جواز بلا وجع دماااااااااااااغ
عيشي حياتك يا بنتي قبل ما تقرري تنتحري و تتجوزي
يعني اللي اتنيلوا اتجوزوا عملوا ايه؟؟ طب حته اسالي اختك كده.......

shada
6th September 2011, 01:24 AM
خليكي كده بلا جواز بلا وجع دماااااااااااااغ
عيشي حياتك يا بنتي قبل ما تقرري تنتحري و تتجوزي
يعني اللي اتنيلوا اتجوزوا عملوا ايه؟؟ طب حته اسالي اختك كده.......
نسيت أقولك انك لو سمعتي كلام اللي قالك اتجوزي و بعدين كملي دراستك يبقي مش هتعملي اي حاجه في حايتك لانك مش هتطلعي من المطبخ و مش هتبقي فاضيه غير لتغيير البامبرز و الحما و الاكل و يا عيني يجري بيكي العمر و شعرك يبيض و يقع و تلاقي نفسك كرهتي اليوم اللي اتجوزتي فيه