لكل بمباويه مخنوقه من الراجل اللي متلأح في البيت والعيال اللي عايزين الحرق عشان تخرجي من الملل ده بدل ما يحصلك اللي بيحصل لكل واحده بيجلها الحاله دي وبرضه لكل بمباويه مخنوقه من الثانوية او الكليه(والمجموع طبعا عمره ما هيهوب قبل الميه حته بخمسين) والشغل واتخنقت من نفسها اسمعي الكلام واقري المقالة دي الللي صدقيني هتخنقك اكتر :to2to2:
1.امسكي التليفون وكلمي اصحابك اللي انتوا سبتوا بعض من خمسين سنه علشان شدوشتات الفول والطعميه وعلب الكشري واعدوا افتكروا الحكايات النكد والغم لحد ما تتخنقوا تاني ولحد ما شركه الاتصالات تديكي احسن عميله ما هو كله من الرغي يقطع الرغي وسنينه.
2.اطلعي السطوح وافرشي فرشه لحد ما ابن الجيران يشوفك ويقل دي اكيد بتسطعبط وسهرانه الساعه 3 بليل عشان تعد النجوم و اكيد شويه و هتسمع صدي صوت بيقول لها ادخلي نامي يا هبله.
3.قصي اطراف شعرك لحد ما يدخل عليكي باباكي تاني يوم عشان يصحيكي تصلي الجمعه علي انك اخوكي .
4.ادخلي السوبر ماركت وامسكي العربية او الباسك انت و مزاجك بقى (العربية هتجيب نتيجة اسرع وافضل ) واعضي خبطي في الناس لحد ما يقولوا ايه العبيطه الهبله ام لالي دي ويعتقلوكي جوه في المحل(وطبعا هتتظبطي وتدفعي الغرامة اللي هي وانا ماليش دعوة ).
5.امسكي الريموت بتاع الريسيفر واعضي شيلي قنوات ودليتي حجات لحد ما باباكي يجي يزعق مين اللي عمل كده دبسيها في اختك الصغيره(بيحصل معايا كتير)
6.حددي لنفسك نص ساعه من غير ما تتكلمي عشان لما مامتك تنده عليكي ومترديش تلاقي شباشب البيت اتقطعت عليكي فرده فرده ويتخصموا من مصروفك تاني حاجه انتوا اساسا مش هتقدروا تعضوا ساكتين ربع دقيقه هتعضوا نص ساعه .
7.اعملي عصير برتقال ليكي ولما يجي اخوكي ويقول لكي اعمليلي تمشي ومترضيش يدخل ويشرب اللي في التلاجه عندا فيكي.
8.غيري مكان السرير وشقلبي نظام غرفتك خالص عشان لما اختك تشوفها تفتن عليكي وتترمي بره في الشارع ومش تلاقي سرير تنامي عليه ولا حاجه وعلي اد لحافك مد ي رجليكي.
9.البسي ملابس دلع لحد ما اخوكي يدخل ويشوفك ويقول ايه اللي جاب نانسي عجرم عندنا ده طبعا قبل العمليه ومش بعيد يقيموا عليكي الحد
10.دليتي ناس من علي الميل بتاعك لحد ما تلقيش حد خالص تشيتي معاه لدرجه انك تتصلي بصحبتك عشان تعض علي الميل ومترضاش ويجيلك انت تخلف في نفوخك.
11.ادخلي مواقع كروت وابعتي لاصحابك لحد ما يتخنفوا منك ويقاطعوكي خالص.
12.الفي نكت وابععتيها برضه للناس اللي قطعوكي عشان يجوا يقتلوكي ويقولوا ايه الخفه اللي حله علي البت دي . (ابوس كعب رجلك اوعي تعملي كدة كفايه اللي احنا فيهه مش ناقصين)
13.ادخلي غرفتك وحطي ميك اب لحد ما اختك تتدخل وتقوم تصوت(عفرييييييييييييييييي ييييييييت يا ماما الحقيني)
14.امسكي كتاب تلوين بتاع اختك ولما تيجي من المدرسه خبيه ولما تيجي تدور عليه مش تلاقيه وتعمل هلليه عليه وتخبيه عشان خايفه احسن تتضربي منها ولما تلاقيه عندك يحصلك اللي محصلش لحد ........................(الله يرحمك!!!!!!!!!!!!)
15.قيسي هدومك اللي في الدولاب كلها لحد ما امك تتدخل و................................................ .........................خلاص خليني ساكته ان الله حليم ستار.
وعمتا انا جربت الطريقه دي وطلعت هايله (يا رب سامحني انا كدبت في المقاله دي مرتين)ان الله غفور غفور غفور رحيم.
انتي عارفة اقول بقى على نتيجة كل دة ان اهلك هيتبروا منك وهتلاقي مصيرك في مستشفى العاقلييييييييييييييييين