شوفو يا جماعه الصعيدى عمل ايه فى من سيربح المليون
*****************
مره كان فيى صعيدي اشترك بمسابقة من سيربح المليون وكان السؤال الثاني هو:


عصفور باليد ولا عشرة على ؟؟



أ) الشجرة ------------------- ب) البقرة


ج) الصفراء ---------------- د) الحمراء


فقال لجورج قرداحي من أولها صعبة. ما نسأل الجمهور،


فكان جواب الجمهمور 100% الجواب الأول الشجرة،


فقال لجورج مش دايماً الجمهور على حق،نحذف إجابتين. حذفله إجابتين فبقي الجواب الأول الشجرة
والجواب الثاني البقرة.


فقال لجورج يااااادي المصيبة بقى الجوابين الشاكك فيهم .


طب نتصل بصديقي ( هريدي ) فأتصل بهريدي ( إزيك يا أبو صميده كيف أخبارك ، أم صميده إزيها والعيال --) راحت الثلاثين ثانية وملحق يسأله السؤال.


فسأله جورج قرداحي وهلا شو بدك تسوي


فجاوب راح أنسحب ياعم و آخد ال 200 ريال بتاعت السؤال الأول وعلى راى المثل اللى بيقول :


عصفور باليد ولا عشرة على الشجرة

سورى ياجماعة انا مش قصدى الصعايدة والله بجد مش عاوزة حد يزعل منى