انا عايزه افيد كل البنات المخطوبه وبيضيعوا ايام الخطوبه كده من غير رومانسيه ولا حب

ايام الخطوبه دى هتفضلى تفتكريها طول عمر وعلشان مطولش عليكى انا هقولك على تصرفات تعمليها من اول اليوم لااااخره ووقتها هتدعيلى

الصبح: لو هو شغله الصبح اصحى انتى قبل ميعاد شغله وصحيه فى التليفون ولما يرد عليكى قوليلوا كنت عايز اقولك صباح الخير

وقتها هو هيكون مبسوط جدا جدا

وكمان هيروح شغله وكله نشاط وحيويه

هو كده صحى من النوم وراح الشغل وكله تمام

تعالى كده على الظهر كلميه فى التليفون وقليلوا اصلك وحشتنى وانا بصلى الظهر كنت بدعى ان ربنا يقربنا لبعض وكنت عايز افكرك بصلاه الظهر

انتى كده خدتى فيه ثواب علشان هيصلى وهو هيعرف انك بتفكرى فيه على طول وانك نفسك ان ربنا يوفقك معاه

وكده كمان على صلاه العصر

وافضلى رنى عليه من وقت للتانى علشان يعرف انه فى دماغك

وقبل ما تنامى بلليل كلميه وقوليله انك كان نفسك تسمعى صوته قبل ما تنامى

على فكره كلامى ده مش بس للى بيحبوا بعض لا ده كمان للناس المخطوبين خطوبه تقليديه

هيكون الكلام ده مفيد معاكى اكتر انك تتقربى منه وتخليه يعرف انك مهتمه بيه وانك سعيده معاه احلى احساس عند الراجل هو انه يحس انك مش قادره تعيشه من غيره

جربوا كلامى وادعولى

وشوية نصايح كمان علشان تبقوا على نور من اولها

1#عليكِ بفهم طبيعة شخصية خطيبك ومعرفة سلبياته وعيوبه مثل مميزاته وايجابياته حتى يتسنى لكِ التعامل معه بسهولة على هذا الاساس .

2#اظهري له مايسره واسأليه عما يحب حتى تبدين الافضل بعينيه.

3#حاولي أن تكسبي حب أهله وأن تظهري الحب والاهتمام لكي يقابلونك بالمثل .

4#اهتمي بمظهرك جيداً واحرصي على ارتداء مايناسب الوقت والمكان .

5#لا تهملي المكملات لجمالك ونظافتك الشخصية واحرصي على استخدام العطور لما للعطور من سحر وجاذبية سوف تلمسيها بعد التجربة .

6#اختاري من العطور مايناسبك ويحبذه خطيبك ،فلكل شخصية عطر يناسبها ويتحدث عنها .

7#حاولي ان تركزي على ميولك وجوانب شخصيتك السلبية وأن تتغلبي عليها قدر المستطاع فانت حينها ستظهرين امام خطيبك وامام الناس بشخصية مميزة وقوية .

8#صارحيه منذ الايام الاولى لكما على انكما روح بين جسدين وان يبدي كل منكما مايضايقه من الآخر بكل روح رياضية حتى لا يبنى حاجز بينكما منذ

البداية لان الحياة الزوجية تتطلبالكثير من الصراحة والمصارحة لكي تنعما بحياة سعيده