بصو يا جماعة انا باصة للشباب بنظرة تفاؤل جداااااااااا بجد والله مش هزار ..اصلنا جربنا نضحك على حالنا وخبيتنا

وجربنا بردو اننا نقول مش فى فايدة !!

وجربننا اننا ننفض ونديها طناش !!

وجربنا نقول ((دع الخلق للخالق))

ودجربنا وجربنا وجربنا ...................

مــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــش عملنا حاجة ولا غيرنا ولا هايغير من الواقع

لازمممممممم نغير طريقتنا شوية فى التعامل مع الواقع ..لازم نجرب ولو مرة واحدة اننا نبص للحجات بنظرة تفاؤل وان الواقع هيتغير ولو بنسبة امل 1%

**فى واحد هيطلعلى دلوقتى ويقولى ((البت دى هبلة ولا ايه ؟ دى بتحلم ومعيشة نفسها فى الاوهام ))!!!!!!!!

لاء يا جماعة انا بكامل قوايا العقلية

يا جماعة احنا عندنا عنتييييييين

خلى عين منهم تبص للدنيا من زاوية تانية ..خليها تبصلها بنظرة امل فيه يقين مش امل والسلاااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااام

ويا سيدى ابقى خلى العين التانية مسؤلة عن التشاؤم

بس صدقووووووووووووووونى العين التانية هتبقى زى الاولنية لان العين بتحب تبص لكل شىء جميل

والله يا جمااااااااااااعة انا عاندى احساس ان الشباب كوييييييييييس والله حتى فى الواقع اللى احنا فيه
**ده بردو واحد هيطلعلى فى البخت ويقولى ((البت دى مش عايشة معانا ولا ايه ؟ ))

هاقوووووووووووول لاء انا عايشة معاكو وفى الواقع اللى احنا فيه

انا مش من المريخ ولا حاجة انا مش عاندى بيت ملك هناك وجاية اصيف عاندكو فى الارض

لالالالالالالالالالالالال الالالاء انا جزء من الواقع وبردو انا اللى هاغير الواقع معاكو احنا اللى عملنا الواقع يبقى احنا اللى هنغيره

انا متاكـــــــــــــــــــدة وعاندى يقين ان الشباب كويس بس الظروف هى اللى بتشكل الواحد و بتحكم على شخصيته ..صدقونى

الشباب ناقصهم حد يمدلهم ايدو ويساعدهم صدقووووونى هيبقى فى استجابة

لان انا مؤمنة واكيد انتو كمان ان كل انسان فيه الخير وفيه الشر

فيه الجانب الحلو والوحش ..وان كان فى اشخاص تغلب عليهم الجانب الوحش ده بس بدافع الظروف لان مش فى حد يتمنى انو يبقى وحش

عارفـــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــين ليـــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــه؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟

تعالو معايا كدة نفتكر احنا اتخلقنا ازاى ومن ايه ؟

احنا اتخلقنا من تراب (اللى مش ليه اى لازمة عندنا ))ونفخة من روح ربنا عز وجل

يبقى كدة كل واحد فيه الجانبين

الجانب الوحش ((الترااااااااااااااااب))

والجانب الحلو ((نفخة ربنا عز وجل ))
افتكر دايما ان نفخة من روح ربنا هى اللى هتطلعك لفوق وتخليك انسان صح الصح
ولو الدنيا خدتك التراب هو اللى هينزلك لاغاية لما تبقى فى الارض مش ليك اى قيمة

صدقوووووووووووووووووووووو وووووووونى كل واحد مسلم كافر فيه الجانبين

تعالو ناخد خطوة اولى ..........يا جماعة اللى عاندو هدف مؤمن بيه وباهميته مـــــــــــــــــــش لازم يحط ايدو على خدو ويستنى فرج ربنا من السما او يستنى الصدفة والقدر (وده سبب الوكسة العربية اللى احنا فيها ))

لالالالالالالالالالالالال الالاء اللى عاندو هدف لازم يسعى اليه ويحطلو خطوات عشان يوصلو

يحطلو 1
2
3
4

يحطلو خطة حالية وخطة مستقبلية خطة على المدى القريب وخطة على المدى البعيد

اكيــــــــــــــــــــــ ــــــد هنوصل اكيــــــــــــــــــــــ ـــــد هنتصلح

تعالو معايا نبص للحياة بنظرة امل .....................اقتنعتو ؟؟؟؟؟؟؟؟

مين هايجى معايااااااااااااااااااااا ااااااااا؟

معلش طولت عليكو بس الموضوع ده كان شاغل بالى اوى لدرجة انى سبت المذاكرة ودخلت على النت عشان اكتبه

يلا سلااااااااااااااام