قامت بعض الصديقات بعمل استبيان
ماذا تريد البنت الزواج

فقالت احداهن
عايزة اجوز علشان اجيب عيال
وقالت اخرى علشان لا احمل لقب عانس
وقالت اخرى غير الاولى طبعاً

علشان ابقى حرة و انطلق زي ما انا عايزة
( عبيطة و هبلة )
وقالت اخرى غير الاتنين الاولنيين
علشان اخلف للعرب صلاح الدين من تاني
اه ماااااااااشي
احنا مستنيين

ولكن المثير ان اغلب البنات اجمعوا على اجبابات واحدة وهي
اسمعوا يا عيال وشوفوا المصيبة
له البنات عايزة تتجوز

1- عايزة اجوز علشان اما بومبة الغاز تخلص يغيرها واتعب قلبه وممكن تنفجر في وشه واخلص منه
2- علشان اما اشوف صرصار في البيت يضربهولي بدال ما انا دلوقتي بضربه واعمل عليه بنت ناس وبخاف من الصراصير وانا اساساً وجبتي الاساسية صراصير
3- وقت ما ارجع من الشغل واكون عاملة خناقة مع المدير عيب طبعاً اطلع غلي في بابا وماما يبقى حرام وعقوق للوالدين اما هو مش مشكلة
4- اما واحدة صحبتي يجلها تلفون واحنا في الغل وجوزها يقولها انها نسيت الاكل على النار والشقة ولعت مغرش منها لازم يكون عندي شقة واولع فيها زي صحبتي
5- وقت ما بكون نايمة على سريري بالليل لوحدي ( بلاش افكار مش كويسة ) اما اتجوز هلاقي حد يعمل حاجز علشان ما اسقطش من على السرير زي كل يوم
6- وانا في بيت ماما وبابا ماما بتأكلني على مزاجها اما بعد الجواز طبعاً انا اللي هأكل جوزي واولادي على مزاجي واللي مش عاجبه يروح يدور على حتة تانية ياكل فيها
بيت امه مثلاً
7- اما بيكون في نفسي اكل حاجة معينة لو قلت لبابا هيقولي روحي بلاش دلع اما بعد الجواز هقول لجوزي انا بتوحم فغصب عنه يروح يشتريهالي علشان الواد متطلعش في عينه وحمة
8- اما يكون نفسي في حاجة غالية واقول عليها لباب واصمم ممكن يضربنب اما بعد الجواز هتقلب البيت على جوزي لغاية ميشتريهالي غصب عنه بالاكراه يعني وإلا الاكياس موجودة و السكاكين اكتر حاجة في المطبخ ولو مفيش ساطور استلف من جارتي

بس والاسباب الاخرى في اللقاء التاني

الحق امشي بسرعة
سلاموووووو عليكوووووووووووووو