واحد رمى على حبيبته ورده فماتت ليه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نسي يشيل الوردة من الفازا
...
واحد طويل شرب لبن مات ليه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ عشان صلاحيته انتهت قبل ما يوصل بطنه
...
واحد بلدياتنا في مسابقة من سيربح المليون اتصل بصديق وقال له الو محمدين معانا 30 ثانية رايك احذف اجابتين ولا استخدم الجمهور
...
إزاي نحط الزرافة جوه الثلاجة؟ حاجه بسيطة جدا.... نجيب الزرافة من الغابة ونفتح الثلاجة ونحط الزرافة جوه ونقفل الثلاجة. طيب وإزاي نحط الفيل جوه نفس الثلاجة؟ ... نفتح الثلاجة ونشيل الزرافة منها ونجيب الفيل من الغابة ونحط الفيل جوه ونقفل الثلاجة. طب ملك الغابة عمل اجتماع لكل لحيوانات الغابة كلهم حضروا الاجتماع ما عدا حيوان واحد فقط يا ترى مين هو؟...... الفيل طبعا عشان لسه جوه الثلاجة. وإنت كنت في الغابة وعايز تعدي بركة كلها تماسيح, تعمل إيه, وتعديها إزاي وانت مش معاك حاجه تركبها؟......حاجه سهله خالص..... ممكن تعديها سباحة عشان الحيوانات كلها مشغولة في الاجتماع بتاع الأسد!!!.
...
واحد معدى لقى ناس بتهيص قوى قال لهم فيه ايه قالوله فى واحد بلدياتناعايز ينط من سطح العمارة قالهم خلاصانا طالعله... طلعله وقاله عايز تنتحر ليه... بلدياتنا قاله اصل انا غبى وكل الناس بتقول علي غبى راح الراجل قايله هاقولك فزوره لو حلتها ماتبقاش غبى حاجة اسمها زى شكلها بلدياتنا : ماخبرش الراجل:البيضة. اقولك واحدة تانية حاجتين اسمهم زى شكلهم بلدياتنا :ماخبرش الراجل: بيضتين.. اقولك واحدة تانية بسيطه و سهله حاجة كبيرةوسودة وبتجيب لبن واسمها جموسة بلدياتنا 3 بيضات راح الراجل ماسكه وراميه
...
ايه الفرق بين الاسبوع وموس لورد والصحراء؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ الاسبوع فيه حد ، وموس لورد فيه حدين ، والصحراء ما فيهاش حد.
...
واحد معدى لقى ناس بتهيص قوى قال لهم فيه ايه قالوله فى واحد بلدياتناعايز ينط من سطح العمارة قالهم خلاص انا طالعله... طلعله وقاله عايز تنتحر ليه... بلدياتنا قاله اصل انا غبى وكل الناس بتقول علي غبى راح الراجل قايله هاقولك فزوره لو حلتها ماتبقاش غبى حاجة اسمها زى شكلها بلدياتنا : ماخبرش الراجل:البيضة. اقولك واحدة تانية حاجتين اسمهم زى شكلهم بلدياتنا :ماخبرش الراجل: بيضتين.. اقولك واحدة تانية بسيطه و سهله حاجة كبيرةوسودة وبتجيب لبن واسمها جموسة بلدياتنا 3 بيضات راح الراجل ماسكه وراميه
...
واحد بلدياتنا كان راكب الطيارة هو و ابنه و كان في الطيارة عصام الحضري, فالطيار قال احنا لازم نستغل فرصة ان معانا عصام الحضري و نعمل مسابقة نسلي بيها الركاب.
راحوا قايلين لبلدياتنا احنا حنفتح باب الطيارة و حيقف الحضري عليه كأنه جون و انت حترمي عليه ابنك , و ما تخفش ده احنا معانا الحضري.
و وافق بلدياتنا و وقف الحضري على باب الطيارة, و بلدياتنا مسك ابنه و قام مهوش يمين قام الحضري ناطط يمين, راح بلدياتنا رامي ابنه شمال
...
مرة 4 دراكولا قاعدين علي قهوة 3 طلبوا دم سخن والرابع طلب مايه مغليه ليه ...؟ علشان معاه دم فتله.
...
واحد بلدياتناغنى قوى ..راح يصطاد فى افريقيا..ولما رجع سالوه صحابه اصطدت ايه قالهم3 غزلان و 2 حمار وحشى ويجى 60 او70 نوبليز..قالولو ايه نوبليز ده؟..قالهم معرفش حاجات بتتنطط لونها اسودقاعده تقولى نوبليز نوبليز نوبليز(no please)
...
ليه بلديتنا لما بيتفرج على التليفيزيون بيحط جردلين مية جنبه ؟عشان يجيب قناة (البحرين)
__________________________________________________ _________________________
البدو فى الصحراء بيركبوا ايه ؟ بيركبوا إبل فيكترا
...
محشش بيتصل بالمطافى: إيه يا جماعة؟ إذا ماكانش فى حريقةماحدش يشوفكوا !!
...
مرة كان فيه رجل اخضر جلس علي الكرسي الاخضر و مسك السماعة الخضرة اتصل بصديقة الاخضروقال له تعال نروح عند الدكتور الاخضر قال له موافق ثم نزل من بيته الاخضر وركب التاكسي الاخضر ثم ذهب الى المستشفى الخضرا ثم خبط على الباب الاخضر ففتح له الدكتور الاخضر فقال له الدكتورافتح الستارة الخضراونم على السرير الاخضر فرأى الرجل الاخضر رجل برتقالي فقال له لماذا انت برتقالي فقال البرتقالي لاني من نكتة اخرى
...
تنين اصحاب
فقالو هانقضى الويك اند فى تسلق الجبال وكان واحد منهم نطقه فى الكلام تقيل
وهما طالعين اللى نطقه بطئ قال
نننننننن ننننننننننننن ننننننننننن
قاله ايه فيه ايه
قاله
ننننننننننننننن نننننننننننننن
ياعم فيه ايه
قاله
ننننننننننننننن نننننننن
قاله ياعم اسكت هاتضحكنى لما نطلع قولى اللى انت عايزه
طلعو قاله ايه ياعم فيه ايه
قاله
ننننننننن نننننن نسيت الاكل تحت
قاله الله يخرب بيتك ماقولتش ليه واحنا طالعين
فنزلو وهما نازلين اللى نطقه تقيل اعد يقول
ببببببببببب بببببببببببببب
قاله ايه تانى
قاله
ببببببببببب ببببببببببب ببببببببب
ياعم ايه قاله
ببببببببببببب
قاله ياعم اسكت لنضحك ونقع لما ننزل قولى انت عايز ايه
لما نزلو قاله ايه ياعم فيه ايه
قاله
ببببببببب ببببببببب بهزر معاك
...
واحد قاعد مع مراته، فقال لها: أنا بحب فيتراك. قالت له: وأنا بحب رامي. قال لها: فيتراك دي مربى. فقالت له: ورامي ده عسل.
...
اهبل سال امريكية اسمك ايه؟ ردت: فكتوريا براون ..... وانت؟ قال لها: لكزس كحلي
...
مرة اتنين راحوا يزورو متحف للفراعنة... فشافوا جثة متحنطة .....فالأول بيقول للتانى شايف يله قالو ايوا شايف...فبصوا قوي كده شافوا يافطة مكتوب عليها 156ق.م...... راح الاول قال للتانى :وده يطلع ايييه؟...قالوه التانى:والله منا عارف تلاقيها نمرة العربية الى داسته!!
...

وربنا اللي مش هيرد لكون.................. .................................................. ......... .................................................. ......
............................ .................................................. .... .................................. .................................................. ...
.................................................. ......... ....... ............................................. .................................................. ........
.................................................. .. ............................. مش هعمل حاجة