صحصح ياد انت وهو معايا وفوفو كده فوفو يعني فوقوا افهموا اللغه علشان البنات مصحصين وعايزين يدورولنا غلط واحنا طبعا ولابيهمنا ولاطوب ولازلط

خد بالك البنت لما تيجي تقولك

نوكوزمنت >>> الكلمه دي معناها صعب شوية بس بعد مابحثت ومن خلال خبرتي عرفت ان كلمة نو دي بالانجليزي = لا

كلمة كوز = اداة قديمه كانوا بيستحموا بيها

اما كلمة منت = اختصار لمنتش فاهم حاجه

يعني الترجمه لا يوجد كوز علشان تستحمي وانت ولافاهم حاجه

ومن خلال الترجمه الحرفيه اكتشفنا ان البنت بتقصد ان هيه معندهاش رد تقوله

والكلمه دي بتتقال لما البنت بتبقى في موقف محرج ولا عارفه ترد ولاتعتزر ولاتهرب ولاتعمل اي حاجه تقولك نوكوزمنت يعني مش هتستحمي انهارده

شكلهم مشحتين الكوز

===============

العباره في الشيكاره قصدي العباره المشهوره للبنات وهيه استخدام الايموشنات وبسميها ايموشنات التمثيل اللي بتوقع الشباب الغلبان اللي زي حالتنا اللي بيصدق لؤم البنات ومكرهم وتمثيلهم

البنت تعملك >>> :$
ياتي كميلة مكسوفه البيضه ومش بعيد وهيه بتعملك الايموشن ده تكون بتلعب في مناخيرها او بتهرش في شعرها او بتعمل اي حاجه مالهاش علاقه بالكسوف

ورفعت الجلابيه تداري وجهها من الكسوف يادي المصيبه ترفع الجلابيه علشان تداري وشها

وانت زي الحمار مصدق انك كسفتها وتقول يخربيت الرقه يخربيت جمال اهلك مش بقولك حمار

ايموشن تاني بتاع >>> :D ال يعني بتضحك ومش بعيد تبقى بتف على الشاشه

وتقولك دم اهلك يلطش

الايموشن ده >>> :@ ال يعني متعصبه وبتعملهولك احيانا لما تحب تحسسك انها غيرانه عليك او زعلانه منك وهيه اساسا هتلاقيها فاتحه محادثه تانيه او

في انفايت وفاتحه بؤها قد كده الضحك

وانت زي الحمار فرحان تقول يالهوي يالهوي بتغير عليا

وسلسله اخري كتير من الايموشنات لكن النتيجه واحده انك تصدق ان الايموشن ده بيعبر عن حالتها فعلا وهيه بتكلمك وده يبقى قمة الهبل منك انك

تصدقه لانها مبتبقاش كده بالعكس ممكن تكون عكس كده فعلا

تقولك مبكلمش حد غيرك ولابكلم ولاد خالص وانت الوحيد اللي بثق فيه ومدياله ايميلي او انا مبعملش حاجه من وراك او بكلم غيرك

طيب ايميل كذا لا ده اصغر مني بكام سنه وايميل كذا لا ده اكبر مني بكتير وايميل كذا لا ده انا وهوه زي الاخوات وايميل كذا لا ده كان معايا ايام

الجامعه او زميلي في الشغل او زميلي في المدرسه الخ يعني ال بيزاكروا مع بعض على الميل

ايه ده ايه ده ايه ده معقول؟ ايميل صاحبي عندك؟؟ اه اه صحيح ده كلمني علشان يسألني زعلانه ليه وبعدين جت سيرتك فانا كلمته علشان خاطر

ابقى اسأله عنك ممكن فجأه تقولك احنا عملنا رحله انا وصحابي في الكليه او في الشغل او في اي حته تقوليلها مين في الرحله دي تقولك صحابي مين

صحابك فجأه كلهم رجاله تقولك لا دي كانت مقابله جماعيه يعني ايه جماعيه يا ابله يعني كان هوه