بسم الله الرحمن الرحيم

بصراحة اترددت كتير قبل ما اكتب الموضوع دة ويمكن يختلف كتير عن موضوعات كتير كتبتها

لان الموضوع دة انا مش هتكلم عن مشاكلى انا بس ولا مشاكل بشوفها في حياتي لا انا هتكلم كلام من القلب

كلام يمكن هندم علية في يوم ويمكن مش هندم علية لان الموضوع دة عن موهبتي لقد وهبت من الله

ملكة حسن التصرف والاقناع و حسن الصياغة بالنسبة للكتابة الحمد لله دة كدة كتير وكدة رضا جدا انما انا جمعت كل مواهبي وحطيتها

في موضوع ما اقدرش اقول انه هيبقى كامل بس انا مش هتكلم عن موهبتي بس انا هتكلم عن اهم المواهب في حياتنا

اول حاجة موهبة الاقناع ويمكن اكتر واحد تلاقيها فية اليهودي الواحد وهوا بيتفرج على خطبة لاي رئيس وزارة يكاد يقتنع ان ليهم حق في

المجازر اللي بيعملوها في فلسطين . دي حاجة الموهبة التانية هي مش موهبة هيا هبة وهي نعمة التفكير لان لو الواحد ماعندوش

العقل علشان يفكر كان هيصدق كلام اليهودي . ونعمة اخرى انعم الله علينا بها نعمة الاحساس لان حتى لو كان عندنا عقل بنفكر بية

ماكناش هنحس باللي بيحصل دلوقتي في فلسطين . كل دة كويس لحد دلوقتي بس المشكلة مع ان احنا عندنا عقل واحساس وروح

لكن احنا العرب زي >>>> بنمشي مع التيار ودة اوقات كتير بيقى غلط مش بس غلط دة غلط جدا لان لو بنمشى مع التيار

في حاجة عدله ماكانش دة حالنا لو كنا مشينا مع التيار لما اوروبا عملت الاتحاد الاوروبي كنا هنعمل اتحاد عربي ينافسهم وكنا هنقدر

نتغلب عليهم ........... لو كنا بنقلدهم في اتحادهم كان زمنا حررنا فلسطين من زمان انما احنا مش بنقلدهم غي في اسوأ حاجة

مالوا التعليم بتاعنا ماكان حلو لا البلد لازم ترجع لورا النظام الجديد بتاع التقويم الشامل دة حلو ووحش وحش لان 50% من درجات

الطالب في ايد المدرس وبما ان معظم المدرسين من غير ضمير فا الكوسة هيا اللي شاغلة ماشي و غير الهبل اللي هيتعمل في ثانوي

مااشي مش مشكلة انما توصل لان اسرائيل تعمل نووي على حدودنا و تضرب السودان بس انا نفسي اعرف هيا وصلت السودان ازاي

هل زي ما بيقولوا الطيارات طلعت من ميناء ايلات ومشيت في المياه الدولية بتاعت خليج العقبة و البحر الاحمر و مروا على كام دوله

عربية احسب معايا الاردن السعودية ومصر عدت على 3 من اقوى الدول العربية وضربت السودان ورجعت زي ما راحت

ازاي ؟؟؟؟ انا بصراحة مضرب البيض اللي اسمة عقلي مش لاقي اجابة

انا اسف ان انا صدعتكم