السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
طبعا كلنا شايفين الافلام المعروضه بتاع اليومين دول خطيره مش كده مليئه بالمناظر القبيحه والمخله والخادشه للحياء
حتي الاطفال الصغار بقينا مش بنخليهم يقعدوا امام التلفزيون لوحدهم خلاص ماعاد في امان في الدنيا
اللهم ارحمنا الحفاه العراه انتشروا اوي وغضب ربنا علي البلد دي هيحل علينا من كتر استهتارنا
ياعم سيبك اهو منظر ويعدي راقب الله قبل ان يراقبك حافظ علي نفسك كي يحفظك الله ويحفظ امك واخوك وزوجتك وزوجك وبنتك وابنك
ايه رايكم في افلامنا الجميله
الحاليه بالاسواق الاسواق الرخيصه الهيا بتكسب من ورانا ملايين وبتاخد كمان صحه شبابنا ومن دينا

ياريت كله يقول رايه في الموضوع ده ؟

انا عندي اقتراح نكفر بيه عن سيئتنا الملهاش عدد ولا اول من اخر واحد هيقول الحمد لله انا عارف نفسي انا مش بعمل حاجه غلط
هقوله هتعرف اكتر من الذي لا ينطق عن الهوي قال كل ابن ادم خطاء
الاقتراح فكرته ان رمضان قرب واحنا طبعا عارفين مدي كرم هذا الشهر الربنا من علينا به
ان علي اد ماتقدر تحاول ماتشغلش اي افلام ولا مسلسلات طول شهر رمضان واحد هيقول ده احنا بنستني رمضان من السنه للسنه عشان المسلسلات
طيب اسمع بس الناس بتسجد تقول اللهم بلغنا رمضان عشان المسلسلات لا والله العظيم
بيقولوا كده عشان يحصدوا ويزرعوا في قلوبهم من التقوي والشيطان مسلسل بعيدا عنهم انها فرصتك اذا بلغت رمضان ان تنهم من قرب الله وان تستشعر مدي حلاوه الخشوع وحلاوه الندم علي الذنب وحلاوه الاستغفار في الصلاه
ومدي حلاوه السجود عندما يكون اقربمايكون اليك الله الكبير وانت ساجد بين يدي رحمته عندما تستشعر بمدي حلاوه انه اقرب اليك من حبل الوريد الذي يغذيك لتحيا من هو ؟ هو الله

ولا تنسونا من دعائكم