بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته عاملين ايه وحشتونى مووووووووووووت انا بقى عملتلكم موضوع يارب انشاء الله يعجبكم

طبعا اغلبنا والحمد لله موش بنصلى والحبه الى بيصلوا فيه منهم موش بيلتتزموا واحده جريئه تيجى وتقولى

لا انا بصلى وموش بفوت صلاه طيب انا هسالها سؤال هو انتى اما الصلاه بتدن بتقومى تصلى علطول انا عارفه ان فيه ناس

بتقوم جرى ع الصلاه بس انتى عارفه انك لو صليتى اول ما الادان يدن كأنك دبحتى جـــــــمـــــــــل ولو اتأخرتى

شويه دبحتى بــــقــره ولو اتاخرتى شويه كانك دبحتى خــروف ولو اتاخرتى كمان شويه فرخه كمان شويه كتكوت

طب ايه الى هيحصل لو دبحتى جمل ولا قومتى رضيتى ربنا وصليتى فى ميعادك يعنى خلاص الدنيا هتقف

ده المؤذن بيقول حى على الصلاه يعنى سيبى الى فى ايدك وقومى صلى وكمان الوضوء هو عادى لو مثلا

الظهر والعصر والفتره الى ما بينهم منقضيش وضوءك فتتوضى مره واحده هو عادى طبعا انا مقدرش اكلم بس

موش هيحصل حاجه لو اتوضيتى مرتين يعنى مره فى كل صلاه (وضوء على وضوء)(نور على نور ) ويا سلام

بقى لو سبحتى بعد ما خلصتى صلاه يا ســــــــــلام وعلفكره الصلاه والوضوء والتسبيح وكل ده هياخد منك

بالكتير اووى ساعه من الـ24 ساعه الى ربنا ادهوملك والى عندها مشكله فى الصلاه او كده تدخل وتقولنا

هى مشكلتها ايه واحنا (فريق النجع)هننقذها ونشجعها انها تصلى الكلام ده برده للناشفين انا اسفه طولت

عليكم بس الرغى حلو يلا منتظره ردودكم

ســــــــــــــــــــــــ ـــــــــــلام