قال على رأى المثل : السلطة من غير بطاطس تبقا فراخ


قال على رأى المثل : أن مخلفش الأعمى قطة هيخلف الأطرش كلب


قال على رأى المثل : أن فتحت النور يا أحمد هتعود فى الضلمة يا محمد


قال على رأى المثل : يا جايبة الورد فى الزهرية يا ماشية بتسقى فى الزرعة دية


قال على رأى المثل : ياما جاب جمعة لأختو


قال على رأى المثل : يا كيبورد متوصل بالكايس يا دبانة بتمشى على الفايس


قال على رأى المثل : لو حطيت سمايل عال أم أس أن طبيعى هيكبر بييك السن


قال على رأى المثل : يا جايبة الأكل للمساكين يا ماشى فى الشارع بالسكين


قال على رأى المثل : يمين الموبايل مش زى شمالة


قال على رأى المثل : يا بطوطة يا جميل ياللى فى أيدك منديل


قال على رأى المثل : الرنجة من غير بصل زى البجعة من غير هطل


قال على رأى المثل : الياهو سيبو و الهوتمال جيبو

:] :] :] ردود بقا بلاش تدخولو و تخرجو من ورا الكواليس دا انا تعبت و شقيت و قال على رأى المثل : النجع من غير نودى زى الواد الياهودى