بجد شوية نكت ممكن تموت الاسرائلين من كتر الضحك لو سمعوهم وتخليهم يمونتو امين يارب من كتلر الضحك ممكن اشوفوها وتقواولي رايكم بصراحة.............. :]

قرأ صعيدي في إحدى الصحف أن مجرما أمريكيا قتل زوجته ودفنها تحت السرير ولم يتمكن البوليس
من اكتشاف الجريمة إلا بعد مرور 25 عاما فكر الصعيدي في الجريمة وهو يتخيل زوجته التي تنغص عليه حياته وقال لنفسه:يبقى لو أن قتلت مرآتي وعملت زي الراجل الأمريكاني ده محدش حيكتشف حاجة إلا بعد ما أكون مت وبالفعل عاد الصعيدي إلى شقته فاستقبلته زوجته بوصلة من الشتائم فذهب فقتلها وحفر تحت السرير ودفنها هناك ويا دوب بعد نصف ساعة كبست الشرطة على الشقة واعتقلت الزوج الذى تعجب من السرعة الكبيرة في اكتشاف الجريمة وقال للضابط:أنا عملت كده لأني اعتقدت أن البوليس عندنا مش حيكتشف الجريمة ابدا زي الراجل الأمريكاني اللي في الجريدة ذي ,, دول في أمريكا ماكتشفوش الجريمة إلا بعد 25 سنة أجاب الضابط بعد أن تصفح الجريدة :أصل الراجل الأمريكاني كان ساكن في الدور الأرضي,, وأنت ساكن في الدور الخامس والجثة لما دفنتها ..نزلت ع الجيران يا فالح
...
في واحد اتصل بمراته من الشغل وقلها أنا جاى على البيت سخني الميه بسرعة وقفل
التليفون قام سمعه زميله وقاله أدى الرجالة و لا بلاش
رد عليه وقاله طبعا". يعنى عايزنى امسح البلاط بمية باردة
...

ذهب نائب أحد الزعماء المشهورين بالظلم الى نزهة فوجد تمثالا للجندي المجهول يققف ممسكاً ببندقيته فاقترب منه وأخذ يتأمله، قال له التمثال: لقد تعبت من الوقوف فأحضر لي حصاناً أركب عليه، فتعجب النائب مما حدث ، وعندما عاد أخبر زعيمه بما جرى، فلم يصدقه الزعيم، وطلب من نائبه أن يذهب سوياً للتحقق من الأمر وعندما وصل الزعيم ونائبه واقتربا من التمثال قال التمثال للنائب
لقد طلبت منك حصاناً وليس حمارا
...
يه واحد كسول جداً شاف قدامه قشرة وهو يمشي قال الله يعيني على هالوقعه
...
صعيدى بيقول لصاحبه .. بالي مشغول من امبارح يا هريدى قاله اكيد حد رافع السماعه
...
واحد كان بيدور على مطعم نظيف، لقى محل مكتوب عليه (حاربنا الذباب) فراح داخل وأول ما جه الأكل تجمع الذباب عليه فقال للجرسون: بتقولو حاربنا الذباب وطلع كل الذبابا ده منين الجرسون: احنا حاربنا الذباب بس هو فاز علينا !!!
...
مرة واحد بيسأل صاحبه ايه الفرق بين الكلاكس وجهاز الانذار قاله الكلاكس آلة تنبيه للناس أنك تمتلك سيارة أما جهاز الانذار فهو آلة تنبيه للناس انك تمتلك سيارة تستحق السرقة
...
جورج قرداحي اتصل بواحد نذل
قاله صديقك محتاج مساعدتك
رد عليه قاله قوله اني نايم
...
اتنين حرامية دخلو شقة واحد صعيدى علشان يسرقوها واحد دخل حجرة النوم والتانى رايح يدور فى بقية الشقة اللى دخل حجرة النوم قعد يدور فى الدولاب وشوية حس ان الصعيدى هيصحى راح داخل البلاكونة شوية والصعيدى دخل البلاكونة لاقاه قالوه انت بتعمل اية هنا قالوة انا طيار فى القوات المسلحة المصرية وكنت بحارب طيار يهودى وانا راجع البنزين خلص منى فتحت البراشوت ونزلت على البلاكونة بتاعتك (قالوه هيا دة الرجالة مش التانى الا قعدلى فى البنيو وبيقولى من الضفادع البشرية )
...
استضافوا واحد صعيدي في برنامج الكاميرا في الملعب سألوه بتشجع مين قالهم المقاولين العرب قالوله بتحب مين في المقاولين العرب قالهم الجماعة بتوع المحارة
...
مرة واحد مسافر ومعاة معزة قالولة فى القطر ممنوع دخول الحيونات راح رابطها بحبل وحاططها من الشباك ولما نزل لقى المعزة ميته وفاتحه فمها راح قالها اضحكى اضحكى مانتى راكبة ببلاش
...
واحد صعيدي رجع من امريكا قاعد بيحكي لأبوه وأمه الحاجات الغريبة اللى شافها . - دانا شفت هناك واحد وقع من فوق عمارة طويييلة.. قعد ثلاث ايام لحد ما وصل الأرض. أمه سألته: طيب مات ؟؟ ابوه رد عليها: ثلاث أيام لا يأكل ولا يشرب .. أكيد يموت
...
عملو مسابقة سباق السيارات فاشترك فيها واحد صعيدى وجى يوم السباق بعربية صغيرة موديل قديم قوى فالمسؤولين عن السباق قالولو هتخش السبق ازاى بالعربية المهكعة دية قالهم الحكم بعد السباق المهم الصعيدى كسب السباق فالناس استغربو قوى قالولو ازى العربية المهكعة ديه كسبت السباق فقالو انت لازم حاطتت فيها موتور طيارة فبيفتحوا الكبوت لقو سته صعايدة عمالين بينهجو
...ك كدة فل اوي اصلي انا الصراحة تعبت من كتر الكتابة بس يارب يارب يارب تكون عجبتكم ولو عندكم اي حاجة جديدة ابعتولي مستنية ردوكم في النكت وفي اكتر نكتة عجبتكم .....................؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟............... :] /mr47 (ص)