السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
الدنيا مثل الكورس اكيد كلكوا بتقولوا ازاى
هو دلوقتى احنا لما بنأخذ كورس مثلا انجليزى او كمبيوتر بنأخذه ليه عشان نتعلم منه ونستفيد كل ده ليه اكيد عشان نشتغل بيه
الدنيا هكذا احنا بنتعلم منها ونعيش فيها ونتعلم من اخطأنا وبنصحح اخطأنا ليه بقى بنصححها
عشان اخرتنا لازم كل منا يصحح اخطأئه قبل فوات الاوان وبتعلم ان الدنيا فانيه والباقى الاخره واعمالنا الصالحه الذى هنقابل بيها ربنا سبحانه وتعالى
لابد من ان تفكر فى الاخره قبل الدنيا لابد لا نخلى اكبر همنا هو دنيتنا
والله يا جماعه انا هقولكوا حاجه انا عندى فى المنطقه بتاعى 3 ماتوا فى اسبوع واحد ومن غير اسباب واحده منهم ماتت بجلطه فى نفس اللحظه والثانى كان كويس الحمد لله روح واتصحر وصلى الفجر ونام بيصحوا لقوا ميت والثالث كان قاعد مع واحد وكان كويس جدااا الحمد لله بعد نصف ساعه روح بيته ولقوا ميت كل ده كان فى رمضان فى العشر الاواخر سبحان الله
والحمد لله لااعتراض كله بامر الله والحمد لله وهم كانوا كويسين الحمد لله
انا مش يقولك كده عشان انتوا مش عارفين لا انا عارفه انكوا عارفين كل حاجه بس انا بذكركم ان كل واحد بعد رمضان وربنا هداه من عنده استمر فى الطاعه ولا تكسل ولا ترجع تانى زى ما كنت ده احنا ما صدقنا ان ربنا بلغنا رمضان تانى الحمد لله
يا يا جماعه ما احلى ان الانسان يصلى ويقيم الليل ويتخلص من ذنوبه ويستغفر ربه ويدعى ان ربنا يرحمه برحمته الواسعه التى مليئت بيها كل شئ ويا ربت تكونوا استفدوا منى ومن الموضوع وربنا يتقبل منا صالح اعملنا وانا اسفه على الاطاله وربنا يهدى الجميع وخلى ثقتك فى الله كبيره ولا تيأس من رحمته