دي اغرب قصه قرتها وحبيتكو تقرأوها زي ..........
قرأ صعيدي في احدي الصحف ان مجرم امريكي قتل زوجته و دفنها تحت السرير و لم يتمكن البوليس من اكتشاف الجريمه الا بعد مرور 25 سنه ( بصراحه البوليس هناك بيشقي )



فكر الصعيدي في الجريمه و هو يتخيل مراته اللي مبتسكوتش دي ( رغي رغي رغي لما صدعتو و جبتلو طرش مبكر ) و قال لنفسو : يبقي لو انا قتلت مراتي وعملت زي الراجل الامريكي ده محدش حيكتشف الموضوع ده الا بعد ما اكون مت ( الراجل بصراحه طلع بيفكر )



وبالفعل رجع الراجل الصعيدي ده بيتو فقبلتو مراتو بواصلة من الرغي فراح جري فورا وجاب سكينه من المطبخ و دبحها بيها وحفر حفره تحت السرير و دفنها هناك ( الراجل عمل فيها السريع )



ويا دوب بعد نص ساعه كبست الشرطه علي الشقه و اعتقلت الزوج ....... فتعجب الراجل من السرعه في اكتشاف جريمتو و راح قايل للظابط : انا عملت كده لاني اعتقدت ان البوليس عندنا مش هيكتشف الجريمه ابدا زي الراجل الامريكاني اللي في الجريده دي ........ دول في امريكا مأكتشفوش الجريمه الا بعد 25 سنه



جوبو الظابط بعد ما شاف الجريده و راح قيلو : اصل الراجل الامريكاني ده كان ساكن في الدور الارضي ......... اما انت ساكن في الدور الخامس .......... وانت لما دفنت الجثه نزلت ع الجيران يا فالح



( اصعيدي فتح عينو جامد و قال : دي مخطرتش علي بالي خالص )
منقول يا نجعاويه