صعيدي اشترك بمسابقة من سيربح المليون وكان السؤال الثاني:

عصفور باليد ولا عشرة على …...

أ)الشجرة ------------------- ب)البقرة

ج)الصفراء ---------------- د) الحمراء

فقال لجورج قرداحي: من أولها صعبة. ما نسأل الجمهور،

فكان جواب الجمهور 100% الجواب الأول الشجرة،

فقال لجورج: مش دايماً الجمهور على حق،نحذف إجابتين.

حذفله إجابتين فبقي الجواب الأول الشجرةوالجواب الثاني البقرة.

فقال لجورج: يااااادي المصيبة بقى الجوابين اللي شاكك فيهم .

طب نتصل بصديقي ( هريدي ) فأتصل بهريدي: ( إزيك يا أبو صميده كيف أخبارك ، أم صميده إزيها والعيال --) وراحت الثلاثين ثانية ومالحق يسأله السؤال.

فسأله جورج قرداحي: وهلا شو بدك تساوي

فجاوب: راح أنسحب ياعم و آخد ال 200 ريال بتاعت السؤال الأول والمثل بيقول:

عصفور باليد ولا عشرة على الشجرة





منقول