اهلا بيكوووا بصراااحة انا قعدت يومييين من غير ما ادخل النجع وحسيت انى مشحووون ومضغوووت حبتييين

رغم انى لسة نجعاااوى سغنتوووت بس بجد حبيت حواراتكم اووووى عشااان كدة انا جاااى افرغ طاااااقة هنه

موجودة فيا دلوقت قبل ما انفجر

يعنى ايييه لما تكووون حااجة جوااااك بتشدك ناحية طريييييق معين وبعد ما تتشد ليييه تكتشف انه مش طريقك الحل انك تبعد عنه اكييييد

رد منطقى بس ده محتاج مساعدة من اقرب الناس لييييييك بس المفاجءة انك تكتشف ان اقرب الناس لييييييك هما اللى بيقربووووك منه

الاغرب من كدة انك بتحس بلانتباه من الطريييييق وانه بيناديييك وفجاة لما تقلرب تلاقييييه بعد عنك قووووى

انت دلوقت عااامل ذى الزنبلك او البندول بتقرب وتبعد وما بتسبتش فى ناحية واخرك هتقف فى النصف لا هتطوووول الطريييق الصعب

ولا حتى اللى بييين ايدييييك لانك ماااااشى لوحدك بتفكر لوحدك سواااااء غلط او صح المهم انك لوحدك

معاااك اصحااااب بشكل اعداء حياتك بقت ذى المسلسل البايخ اللى كل يوووم بتعدى منه حلقة مكنتش عااايز تتفرج علييييها.

السؤال دلوقت انا قصدى اييييه بالكلام ده كله قصدى ان احنا دلوقت معظمنا بقيييينا ضد بعض الى حد ما بنشووووف بعض بنغرق

ونستنى لحد الاخر عشااان نضحك وبعد ما يحصل الغلط نقووول ده كااان المفروووض يعمل كذا او كذا

الشاهد فى الكلام ده كله ان دلوقتى خد بالك من نفسك كويس لان محدش هيقولك انت بتعمل صح ولا غلط الا من رحم ربى طبعا

ودوامات الدنيا ما بترحمش حد لان اللى هيقع يا عالم عنده اللى يكفييييه عشااان يقوووم تااانى ولا لا

الحل من وجهة نظرى هو القرب من ربنا واختيااااار الصدييييق الصح والا هتفضل طوووول حياااتك بتلف حوالييين نقطة

مش محتاااجة مجهووود اصلا عشااان توصلها وبرده مش هتوصلها

فى الاخر احب اتاسفلكوووا على طوووول الموضوع وياااريييت ما تملووووش منى لان انا عارف انى ملووول اوى ومغمقها النهاردة اوى اوى اوى

بس انا حاولت اوضح شوية مفاهييييم كانت واقفة فى ظوووورى وياااما اتازى منها نااااس كتيييير

اوعى ترضى انك تكووون كومبااارز فى مسلسل المفروووض وانك مخلووووق عشااان تكووون البطل فيييه ما دام انه لاييييق عليك وبتاااعك

وحط تحت الكلمة دى مليييييون خط وللحديث بقية ان كااان فى العمر بقية سلاااااام.