As the most of my bright friends, I have been asking myself a question, what do I really want to achieve in tnis life? This question has not only been bothering me, but also many college students who are trying to discover the right way which will lead them to their comefortable life. I kept thinking that one has to obtain a higher standard of living, greater education, and fulfill a long time goal of bing a good teacher.
So many years has gone since the first day I was taken to school by my parents. It was a new experience for me. It was as if I have seen a new world to see many kids that are dressed in the same uniforms. this was a new period in my life. As I can remember, the first question I was asked was "What do you want to be?". I used to reply to such a question "I would like to be a teacher". Many years have gone since the most frequent question. I have not forgotten my response to what has been bothering me for so many years. I am still asking myself the same question.
In the process of doing my university education, I had completed my secondary school, and found my way to be enrolled in the College of Education. in Jeddah City, which is one of the best Colleges im the western Region of my beloved country. One of the important qualities to be a good teacher is the teacher's for studying more and more. Another quality that a good teacher should have is her devotion and great love for hre students. She should pay adequate attention to the students and know how to keep calm in any situation so that she can give the students some advice when they are in need and help them distinguish the right from the wrong. Moreover, a good teacher can manage to make the students motivated enough to carry on thier active and successful self-study at home.
In conclusion, to be a good teacher, anyone who devotes herself to enlarge her skill and general as well as professional knowledge, to accumulate experience in how to deal with her students peoperly and to be able to inspire her students to increase hope and enthusiasm to reach higher and higher levels of education in their life. Thoe are important qualities of a good teacher which I hope to achieve for my success.


الترجمه للغه العربيه

وبما أن معظم أصدقائي مشرق ، ولقد كنت أسأل نفسي سؤالا ، ماذا اريد حقا ان تحقيق tnis في الحياة؟ هذا السؤال لم يزعجني فقط تم ، ولكن أيضا طلاب الكلية العديد من الذين يحاولون اكتشاف الطريق الصحيح الذي سيؤدي بهم إلى حياتهم comefortable. ظللت أفكر أن على المرء أن الحصول على أعلى مستوى المعيشة ، وزيادة التعليم ، وتحقيق هدف وقتا طويلا من بنج معلم جيد.
حتى سنوات عديدة قد ولى منذ اليوم الأول الذي أجري على المدرسة من قبل والدي. لقد كانت تجربة جديدة بالنسبة لي. كان يبدو كما لو رأيته في عالم جديد لرؤية العديد من الاطفال التي يرتدون نفس الزي. كانت هذه مرحلة جديدة في حياتي. كما أتذكر ، وكان أول سؤال سألته كان "ماذا تريد أن تكون؟". كنت ردا على سؤال من هذا القبيل "أود أن تصبح معلمة". مرت سنوات عديدة منذ أن السؤال الأكثر شيوعا. أنا لم ننس ردي على ما يزعجني لسنوات عديدة. أسأل نفسي ما زال السؤال نفسه.
في عملية للقيام دراستي الجامعية ، كنت قد أكملت دراستي الثانوية ، وجدت طريقي إلى أن المسجلين في كلية التربية. في مدينة جدة ، التي تعد واحدة من أفضل الكليات ايم الإقليم الغربي من بلدي الحبيب. واحدة من الصفات المهم أن يكون المدرس الجيد هو المعلم لدراسة أكثر وأكثر. آخر جودة أن المعلم الجيد ينبغي أن يكون هو اخلاصه لها ، والحب الكبير للطلاب تعليم حقوق الإنسان. وعليها أن تولي اهتماما كافيا للطلاب ومعرفة كيفية الحفاظ على الهدوء في أي حالة حتى أنها يمكن أن تعطي بعض النصائح للطلاب عندما يكونون في أمس الحاجة ومساعدتهم على التمييز بين الحق من الباطل. وعلاوة على ذلك ، يمكن للمعلم حسن إدارة لجعل الطلاب دوافع كافية لمواصلة مشاركتهم النشطة والناجحة الدراسة الذاتية في المنزل.
في الختام ، أن يكون معلم جيد ، فإن أي شخص تكرس نفسها للتكبير مهارتها والعامة وكذلك المعرفة المهنية ، تراكم الخبرة في كيفية التعامل مع طلابها وpeoperly لتكون قادرة على تحفيز طلابها لزيادة الأمل والحماس ل الوصول إلى مستويات أعلى وأعلى من التعليم في حياتهم. Thoe هي الصفات الهامة للمعلم الجيد الذي أتمنى أن نحقق لنجاحي.