اليوم الاول :- اى اصناف البان منزوع الدسم ( زبادى او لبن او لبن رايب او جبن قريش ) + ( خيار أو خس )
ده طول اليوم متغيريش عن كده يعنى تاخدى حاجة من هنا و حاجة من هنا و ليكن ( زبادى و خيار ) و ده طول اليوم باى كمية انتى عايزاها بس مش تاكلى غير كده طول اليوم
اليوم التانى :- اى فاكهة ماعدا ( المانجو - الموز - العنب - البلح - التين )
اليوم الثالث :- زى الاول
اليوم الرابع :- زى اليوم التانى
اليوم الخامس :- اى بروتين ( سمك - لحم - دجاج - بيض ) + ( خيار أو خس)
اليوم السادس :- خضروات مسلوقة مع ماء فقط بملح و بهارات ماعدا ( البطاطس - البطاطا - البسلة - القلقاس - البقوليات )
اليوم السابع :- فواكه مشكلة ماعدا الممنوع
اليوم التامن :- مثل اليوم الاول
اليوم التاسع :- سلطة خضرا طول اليوم
اليوم العاشر :- مثل اليوم التانى

ممنوع السكر يسمح بالسكر الدايت بس