السلام عليكم
معلش بقا يا نجعاويه قدركم كده انكم اتوعدتوا بواحد بيحب كل ما هو ومن هو قديم اثر فينا وتأثرنا به اثر بالغ من دون اسفاف او ابتذال

المره دى انا جبتلكم مجموعه نجوم كان ليها بصمه على الشارع المصرى فى وقتها والى وقتنا هذا نجوم كان كل هدفها هو رسم ابتسامه جميله على وجه اى انسان مصرى بسبط لتعينه على ضغوط ومشاكل حياته اليوميه

جبتلكم اول واحد
هو نجم برع فى ادوار الشر ولكن محدش فينا قدر يكرهه ونتيجه لتقمصه ادوار الشر دى كانت سبب فى موت والدته
متستغربوش فعلا كانت سبب فى موت والدته وهو حصل انه مره كان بيتمشى هو ووالدته فى الشارع فقابله واحد من الجمهور نزل فيه شتيمه من اللى قلبكم يجبها ووصفه بانه المفترى الحرامى قطاع الطرق السفاح اللى مدوخ البوليس حرام عليك يا راجل اللى بتعمله ده فينا ده احنا غلابه
فاما سمع من الراجل ده كده نزله من العربيه بتاعته وقاله يا راجل ايه اللى انت بتقوله ده فرد الراجل وقاله مش انت توفيق الدقن اللى محير البوليس فى الافلام بتاعته قاله ايوه بس ده تمثيل قاله خلاص يبقى انت كده فى الحقيقه
اما سمعت امه كده جالتلها ازمه قلبيه وماتت على اثرها
هههههههههههههههه يعنى تقمصه وابداعه فى فنه كان سبب موت والدته
لكن هل حد فينا يقد ينسى كلمته الشهيره

احلى من الشرف مفيش ؟!!؟ ولا كلمه يا آه يا آه عبده دنص
ههههههههههههه ولا العباره الشهيره بقا
العلبة دى فيها ايـــــــــــــــــــــــ ــه العلبه دى فيها فيل
ههههههههههههههههههههههههه

الله يرحمه توفيق الدقن زى ما اسعدنا كتير واسيبكم مع صورته

النجم اللى جاى ده بقا كان نجم من العيار التقيل اوى اوى اوى اوى
اشتهر بشخصيات دور المعلم ابن البلد الجاهل الامى لكن اللى جدعنته دى زياده عن اللزوم لكنه ضحكنا واسعدنا كتير جدا جدا جدا جدا
الله يرحمه يا ريس حنفى يا صاحب البارجه نورماندى تو
وطبعا محدش يقدر ينسى كلمته الشهيره اوى اوى اوى

انا قلت كلمه وكلمتى مش ممكن تنزل الارض ابدا حنفى ........ خلاص هتنزل المره دى ههههههههههههههههههههه
الله يرحمك يا ريس حنفى اقصد يا عبد الفتاح القصرى ابن البلد المجدع اوى اوى اوى

اما بقا النجم الجاى ده صدقونى كنتوا اول ما تشوفه تضحكوا على طول ولا ضحكته يا خرابى على ضحكته اللى كانت اشهر واجمل واطول ضحكه عرفتها السينما المصريه هو النجم الكبير اوى اوى اوى حسن فايق
حد مضحكش عليه اما سمع ضحكته يا جماعه اله يرحمه

دول تلت نجوم من وسط كوكبه نجوم انا اخترتهالكم لعلها تفكركم بايام جميله وذكريات جميله وضحكه جميله ضحكتوها يوم من قلبكم

تحياتى للجميع