فن الأوريجامي زينة للمنزل

The art of Origami Decorations for the home


Home is the place where we feel comfortable. Sometimes we need accessories to decorate the House, let alone the room room. We do not have to seek expensive accessories for decoration. It could be with our creativity, for example with the art of origami. Especially for children’s rooms.The art of origami is the art of paper folding that originated from Japan. The material used is paper or fabric is usually rectangular. A result of origami is a result of meticulous hand work and our creativity.


البيت هو المكان الذي نشعر بالراحة. أحيانا نحتاج إكسسوارات لتزيين البيت، ناهيك عن الغرفة. ليس لدينا لطلب الاكسسوارات غالية للزينة. يمكن أن يكون مع قدرتنا على الإبداع، على سبيل المثال مع فن اوريغامي. خصوصا لغرف الأطفال.




فن اوريغامي هو فن طي الورق التي نشأت من اليابان. المواد المستخدمة هي ورقة أو قماش مستطيلة عادة. ونتيجة لاوريغامي هو نتيجة لعمل اليد الدقيق والابداع لدينا

In Japan, children told to learn origami. In addition to preserving the culture, this way also makes Japanese people understand that a concept. So it’s no wonder Japan has now become one of the countries which are advanced in the area of technology.There are many forms of Origami, either in the form of animals or plants. The animals most commonly made origami birds. Meanwhile plants which could either be a flower origami and others.To make origami may be a bit difficult at first, but if your already familiar will be easy. Here I will also give you information on how to make the art of origami.The first step in making origami is to prepare his instruments were. Equipment such as paper, pencils and scissors. However if it is regular, the equipment is pretty paper only, as a pencil and scissors her role just help us.
Then select the shapes we want. For example we want to create origami bird-shaped, because the model is very popular in Indonesia. Notice the creases in making origami. Make the folds for two on the paper so that the rectangle into a triangular shape, then next fold it again to the right, fold it again to the left. For more details, see the picture below.

في اليابان، قال الأطفال للتعلم اوريغامي. بالإضافة إلى الحفاظ على الثقافة، وبهذه الطريقة أيضا يجعل من الشعب الياباني فهم أن مفهوم. لذلك فإنه ليس من المستغرب اليابان أصبحت الآن واحدة من الدول التي تقدمت في مجال التكنولوجيا.

هناك أشكال كثيرة من اوريغامي، إما في شكل حيوانات أو نباتات. الحيوانات الأكثر شيوعا جعل الطيور الورقية. في هذه الأثناء النباتات التي يمكن أن تكون إما اوريغامي الزهور وغيرها.

قد جعل اوريغامي يكون من الصعب بعض الشيء في البداية، ولكن إذا كان لديك دراية بالفعل لن تكون سهلة. هنا سأقدم لك أيضا على معلومات حول كيفية جعل الفن من اوريغامي.

الخطوة الأولى في جعل اوريغامي هو إعداد الصكوك كانت له. معدات مثل أقلام الرصاص والورق والمقص. ولكن إذا كان هذا هو العادي، ومعدات ورقة جميلة فقط، وقلم رصاص ومقص دورها مجرد مساعدة لنا.

ثم حدد الأشكال التي نرغب فيها. على سبيل المثال نريد خلق اوريغامي طائر على شكل، وذلك لأن هذا النموذج هو بشعبية كبيرة في اندونيسيا. لاحظ الطويات في صنع الأشكال الورقية. جعل طيات لمدة سنتين على ورقة بحيث المستطيل في شكل مثلث، ثم بعد طيها مرة أخرى إلى اليمين، وأضعاف ذلك مرة أخرى إلى اليسار. لمزيد من التفاصيل، انظر الصورة أدناه.