انا جيبالكم رجيم في رمضان بس من الاخر


قبل الفطار
ــــــــــــــــــ


3تمرات + نص كوب لين خالي الدسم وممكن تحطي واحده مشمش وبرقوق مجفف عليهم + 2 كوب ماء
وياريت تنقعيهم من الصبح في اللبن عشان اللبن يسكر
*************
ثم صلاة المغرب

*************


الافطار
ـــــــــــــ


كوب ماء الاول
طبق شوربة منزوعة الدسم + طبق سلطة + 2 ق لحم او ربع فرخة او 2سمكة مشوية + 4 ملاعق رز


***************
بعد صلاة التراويح
****************

2 كوب ماء + 2 ثمرة فاكهة



ملحوظة

ليكي 2 قطعة حلوى في الاسبوع بدل الثمرتين فاكهة ( 2 قطايف او 2 ق صغيرة كنافة بدون قشطة ولا كريمة )


السحور
ـــــــــــــــ

2 كوب ماء+ 4 ملاعق فول بمعلقة زيت واحده + واحده توست رجيم + 2 خيارة + كوب زبادي