+ إنشاء موضوع جديد
النتايج 1 إلى 2 من 2

الموضوع: إســـــــــلامـــــــى ولا بــيـــشــتـــغـــلـــنــ ـا

مشاهدة المواضيع

المشاركة السابقة المشاركة السابقة   المشاركة التالية المشاركة التالية
    نجعاوي على وشك

الاصلي إســـــــــلامـــــــى ولا بــيـــشــتـــغـــلـــنــ ـا

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

الساده أعضاء المنتدى الكرام

الموضوع ده انا بكتبه وانا عارف إنه هيدايق ناس كتير وناس كتير هتتنرفز وتلقى إتهامات وخلاص ولكن هكتبه وهقول رأيى بحريه شديده جدا وهتكلم بما أؤمن بيه واعتقده

الموضوع ده علشان أرد عن سؤال سألته لنفسى هو مرسى ده رئيس إسلامى ولا بيشتغلنا وهتكلم عن الاحداث إللى إتعملت إللى هو مسؤل عنها وعن كلامه قبل ترشيحه وبعد ترشيحه وبإذن الله هحاول أوثق كل كلمه وكل موقف بفيديوا ليه شخصيا علشان الناس متقولش إنى بتبلّى عليه او برمى تهم وخلاص

انا مش هتكلم عن تاريخ جماعه الإخونج بس إللى عايز يعرفه يقرأ كتاب الحصاد المر للإخوان فى ستين عاما والكتاب ده بيتكلم عنهم من مذكراتهم علشان بس منقعش فى الفخ ونقول بنشق الصف ومبنشقش الصف ...

نيجى لمرحله مرسى قبل الرئاسه واثناء الترشيح

1- مرسى بدأ إنه يقول انا مش هجبر حد على الحجاب وإللى عايزه تتحجب تتحجب وإللى مش عايزه مش مشكله

الفيديو

2- مرسى بيقول إن الشريعه موجوده بالفعل فى الدستور يعنى بلاش فتى وكلام كتير عن الشريعه يا ولاد,الشريعه أصلا مطبقه بالفعل والحمد لله إحنا بس إللى كنا مش واخدين بالنا لا والجمال إن أحكام الشريعه طلعت مش من الشريعه ... يا جماله وإحنا كل ده فاكرينها أحكام شريعه طلعت احكام فقهيه

الفيديو

3- مرسى لا يمانع ان يكون رئيس الدوله نصرانى كافر ..... لا فعلا طلع إسلامى ومبيشتغلناش

الفيديو

4-مرسى يقول بإنه يتابع الحمله الغاشمه على سيناء وقتل الناس الأبريااااااء وبكررها مليون مره أبرياء حتى تثبت إدانتهم وترجعوا تقولولى إسلامى

5- مرسى لما شال العسكر ماشالهمش علشان خاطر عيون الشعب شالهم علشان عرف إن فى إنقلاب هيحصل عليه ولولا المعلومات دى ماكانش هيشيلهم ولا هييجى جمبهم وقتله للناس فى سيناء برضوا لأنهم الشوكه إللى واقفه فى زورهم وخايفين منهم وعلشان كده بيعمل عليهم حرب إباده إللى انا شايف إنها متختلفش عن إللى بيعمله بشار الزفت فى شعبه ماهو برضوا لما كان بيضربهم بالطيران والقصف كان بيقول عليهم إرهابيين زى ما مرسى ده بيقول

6- مرسى سارع بتقديم القرابين لأمريكا وإسرائيل وللعلمانيين والليبراليين وسارع بإرضائهم ماهو ده منهج الإخونج والله إنهم يراضوا الناس كلها على حساب دينهم وإللى مش عارف يعرف بقرائه تاريخهم

7- مرسى ده تحالف مع حزب النَوَر السلفى (بفتح النون والواو) وأول ناس باعهم هما ومدالهمش من كحكه الحكومه شىء

وبكره هكمل الباقى ومش منتظر تعليقات للى مش عايز يعلق

رد بالفيس توك يا معنمممم

التعديل الأخير تم بواسطة خيال هاني ; 16th August 2012 الساعة 09:52 PM