بسم الله الرحمن الرحيم

بصوا يا جماعة انا طبعا هتكلم عن موضوع خطير جدا جدا وكتير جدا الناس بتتحرج انها تكتب موضوع

محرج وخطير ومقرف زى دة اناا فى رايى انه موضوع مقرف جدا بس للاسف مرة تانية

هى مشكله وموجودة فى مصر ومش فى مصر بس لا فى العالم العربى الاسلامى

الشواذ يا جماعة مش 3 او 4 او 5 لا طبعا دول بأعداد كبيرة جدا واللى عاوز يبحث فى الموضوع اكيد

هيلاقى الكلام دة على النت وانا بعض ما انتهى من كتابة الموضوع هحط احصائيات عشان تشوفوا

حجم الكارثة

المشكله الاكبر انهم كمان كدا على السنة اللى جاية او اللى بعدها هيبقا لهم قوانين خاصه بيهم

انا شفت على النت ان الشواذ اللبنانين بيطالبوا بحقوقهم وقنوات فضائية بقت بتتكلم عنهم

وجايباهم فى برامجهم ولعلنى اتذكر برنامج فى قناة اقرأ فى برنامج قبل ان تحاسبوا

انا بجد لما شفت البرنامج وهى مستضيفاهم اتضايقت منها وقلت ازاى تجيب حاجة زى كدا

وقلت واحنا مالنا ما يروحوا فى داهية دول قليلين لكن بعد ما شفت الاحصائيات ويلم عمارة يعقوبيان

انا غيرت رايى

يا جماعة انا عارفة فى ناس هتيجى تقولى ماهو الناس اللى زيهم قوم لوط كانو موجودين زمان

وربنا كفيل بيهم وهيعذبهم فبلاش نتكلم فى موضوع زى دة

بصوا انا اللى خلانى اتكلم فى الموضوع دة والله كتاب عمارة يعقوبيان واللى افظع منه فيلم عمارة يعقوبيان

قعدوا فى مجلس الشعب يقولوا حرام ننزل مشاهد الخاصة بالصحفى الشاذ وناس تانية تقول لاء

المشكله يا جماعة انا لاحطت ان الراجل اللى كان مع الصحفى حاتم فى الفيلم ما كانش شاذ ولا حاجة

بس بسبب اسباب معينة خلاه يمشى وراه انا مش عارفة اقولها ازاى انتوا طبعا شفتوا الفيلم واللى ما شفش

اكيد قرأ الكتاب

شوية اسئلة كدا حلوة ياريت كل واحد من اللى هيشترك فى الموضو ع يحاول يناقشنى فيها

هل حرام مناقشة مشكله بالحجم الكبير دة ولا لاء ؟ انا اعتبرها قضية مش اهميتها فى اللى بيعملوة الشواذ

لا طبعا اهميتها فى انتشار الموضوع فى بلدنا وفى العالم الاسلامى

هل لما شواذ من دوله عربية و يعملوا فرحهم هنا فى مصر فى احدى الاوتيلات المعروفه بسبب رفض

دولتهم لهذا الفسق يجعلنا نقف ونهتز ونقشعر من ذلك انا شفت صورة الفرح بتاعتهم وحطتيتها فى موضوع

على احدى المنتديات وتانى يوم اتمسح وكان هدفى صرخة للازهر ازاى ما يبقاش له راى فى ذلك

وروحت لشيخ المسجد اللى انا بصلى فية وحكيت له الحكاية من طأطأ لسلامو عليكم

وقلتله نيتى وهدفى قالى ان مادم نيتك انك تعرفىان فى مأساه وقصور فى بلدنا يبقا خلاص

والعكس صحيح

انا اتكلمت كتير جدا انا حاسة انى كاتتبة عريضة مش موضوع بس دة نتيجة قهرتى وحزنى

ياريت تنتناقش بجد

والاحصائيات هجيبها عشان ادعم الموضوع مع العلم ان فى احصائيات تانية خالص عن الاطفال الشواذ اللى

بسبب وجودهم فى الشارع كأطفال شوارع او لاى سبب ما بس اصبروا عليا حتة حتة

ملحوطة انا كنت كاتبة فىالعنوان للكبار فقط بس غيرت رايى بعد رد توتى