بدايه
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

انا بقي عايزة اتكلم معاكوا شوية وهدخل علي طول في الموضوع الي عايزة اتكلم فيه

انا بقي وبصارحة كدة اليومين دول مسيطر عليا تفكيري بالموت اني هموت في اي لحظة وفي اي دقيق

الاحساس دة كان موجود قبل كدة بس مش بالدرجة دي من كتر الي بسمعوا وعلي الموت فجاه

بيقت بحزر من حاجات كتيرة اوي قبل كدة من حوالي سنه او سنتين كنت بسمع اغاني كتير جدا بطريقة فظيعه

قبل ما اسمع اي حاجة او حتي بجد اعرف احداث النهايه كنت اه اعرف عنها بعض حاجات بس الصارحة مكنتش بنتبه ليها اوي

ودلوقتي من فترة حوالي بردو من سنه بدأت اسمع حاجات كتيرة وقعدت فترة كبيرة جدا امنع الاغاني والحمد الله منعتها خالص ومع الاسف رجعت ليها تاني بس مش زي الاول لاكن بردو الشيطان هزمني وقدر يكسبني بعد ما كسبتوا وبعدتوا عني فترة لاكن دلوقتي بقيت بعمل حساب لكل حاجة بعمل حساب لاول خطوة امشيها لاني مضمنش اني اعدي الخطوة التانية كنت الاول مش بقراء القراءن اله في رمضان او ساعت اي امتحان لاكن دلوقتي الحمد الله الفترة الي فاتت اتقربت كتير اوي للقراء وللصوم وقراءة الاحاديث ومشاهدة البرامج الدينة

بس مع الاسف بعض دة كلوا لقيت كل الي عملتوا اتمسح باستيكه اه الحمد الله مأثرتش في اي حاجة اله القراءن ورجعت لللاغاني كل لما اجي اقول خلاص مش هسمع القي حاجة بتشدني نحيتها بعديها علي طول اروح اقفلها وافتكر ربنا شايفني وافتكر ان ممكن اموت في نفس اللحظة دي

ياجماعة بجد انا نفسي حد يشجعني وكلنا نشجع بعض علي اننا نبطل اغاني بجد

اليومين دول ديما كل تفكيري في الموت لما اموت وانا بعمل حاجة كويسية اكيد هشوف روحي وهي طالعة لسابع سما والمليكه مرفرفين في السما ، لكن لو كنت بعمل حاجة مش كويسة لقدر الله او نزلت خرجت وانا سبت صلاة هشوف روحي ازاي وانا في الدنيا بتمني اشوف رسولي وحبيبي سيدي وسيد القوم محمد صلي الله عليه وسلم هقوله انا عملت ايه كنت بسمع اغاني واله اقوله ايه هقف اقدامه ازاي هقف قدام ربنا ازاي وانا ميتة علي معصية

لما اموت اصحابي واهلي واحبابي هيودعوني وسبوني في مكان مظلم مكان انا بايدي ف اخرتي اخليه نور ورحمة وبايدي اخليه كلو وحشية وظلام وضيق

نفسي بجد ابدا من تاني من جديد واقف مع نفسي واقفة بجد واخد بايدين كل واحد فيكوا وانتوا تاخدوا بايدين كل واحد فينا كلنا ونساعد بعض نفسي حد يشجعني علي حاجة كويسة بجد .....

انا اتكلمت كتير اوي بس بجد كان نفسي من زمان افضض جامد

في حاجة تانية انا بشكر صلاح علي انو في اي مناسبة بيفكرنا بالذكر والقراءن ونفضل ديما علي لسانا زكر ربنا
اتمني اني مكنش تقلت عليكوا واتمني المساعدة .......

السلام عليكم