السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ازيكم احبتي في الله
على رأي المثل الجواب باين من عنوانه
طبعا كلنا عارفين خطط التربية والتعليم لتطوير التعليم في مصر (تعليم....سلامات يا تعليم)
وفلوس تتصرف على الفاضي علشان حفلات يتقال فيها كلام انشا علشان التطوير والتخريب والذي منه
وهم مبيكدبوش خبر التعليم فعلا بيتطور
للاسوأ
غياب مستمر في المدارس :]
مناهج تعليميه هبله
وتطبيقيه اهبل
وكل ده ليه
ميقعدونا في البيت احسن
ايه لازمة التعليم
ما دام احنا مزهقينهم
مواد جديده
ونظم جديده
وما خفي كان اعظم
انا صحيح اخيرا والحمد لله ربنا تاب عليا من الوزارة العسل دي
ومن التعليم الثانوي
وما سبقه
لكن عانيت وصعبان عليا اللي هيعانوا
ومدارس خاصه شغاله
وجامعات خاصه بتشتغل اكتر وتتطور اكثر
واحنا تعليمنا ما شاء الله بيتدهور اكثر واكثر
ويقول لك برامج نحو الاميه
الاولى تكون برامج نحو الاميه
هو فين التعليم ده
ويقول لك برده ايدي في ايدك نطور تعليم اولادنا
الاولى تكون ايدي في ايدك ندهوره
مفيش احسن من الصنايعي الكسيب اللي خادها من قصيرها ودور على الفلوس
عمار يا مصر
واه منك يا بلد